ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ

Ξεκινώντας το σημερινό μας θέμα, που αφορά στον Χριστιανισμό και την ουσία του,θα ήθελα να ξεκαθαρίσω μια θέση απέναντι στα λεγόμενα. Έτσι, δεν θα μιλήσω από αθειστική άποψη, ούτε αιρετική, καθώς αυτό θα τόνιζε την φανατικότητα των ιδίων απόψεων και έτσι θα καταλήγαμε σε ανούσια σπάταλη χρόνου και ανώφελης παίδευσης.

Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για το Θεό, για το αν υπάρχει,για το αν δεν υπάρχει. Γνωρίζει κανείς την υφή του Θεού; Έχει κανείς μιλήσει με αυτόν; Προσπάθησε να επικοινωνήσει, πνευματικά, μαζί του; Και αν ναι,όλα αυτά με πραγματικές συνιστώσες πίστης; Ή μήπως υπεισήλθε ο εγωισμός ενός τραύματος της καθημερινότητας και, επομένως, η προσφυγή στην πνευματική οντότητα του Θεού,καθώς δεν βρήκαμε στήριξη από τη λογική; Αυτό που θέλω να πω αναφέρεται στο διαχωρισμό της πίστης και της λογικής. Σε τί έχουμε ανάγκη να πιστέψουμε; Είμαστε το ανώτερο όν, ή αποτελούμε τα πιόνια ενός ανώτερου κόσμου; Αλλά ας μείνουμε σε ρηχά νερά και να τονίσουμε περισσότερο το ζήτημα της πίστης (το αντικείμενο προσδιορισμού της πίστης ας μη θιχτεί). Ένας τρόπος για να καταλάβουμε την ποιότητα της πίστης και την πραγματική της ύπαρξη, κατά τον 21 αιώνα, είναι να ανατρέξουμε σε μια μέρα του έτους,αυτή της Ανάστασης του Ιησού Χριστού.

 

Η συγκεκριμένη μέρα γιορτάζεται κάθε χρόνο. Κοσμοσυρροή στις εκκλησίες για να λάβουμε το ”άγιον φως”. Ξέρουμε ωστόσο τί αντιπροσωπεύει αυτό το φως; Έχει κανείς ανατρέξει σε βιβλιογραφικές καταγραφές; Υπάρχουν και δύο διαθήκες ,γαμώ το κέρατό μου, που θα έπρεπε να τις έχει διαβάσει κανείς, όπως διαβάζει και τα βιβλία για το σχολείο του. Ή μάλλον το σχολείο αποτελεί τον ανώτερο κώδικα λειτουργίας για την ανέλιξη του ανθρώπου στην κοινωνία και έπειτα έρχεται η Χριστιανική παιδεία; Μάλλον όχι, καθώς 2 εξουσίες υπάρχουν στις μέρες μας. Η πολιτική και η πατριαρχική, οπότε και αλληλοεξαρτώνται. Αυτό που θέλω να κάνω είναι να περιγράψω τη μικρότητα της κοινωνίας μας με τον αντίκτυπο της κατευθυνόμενης θρησκείας.Για αυτό προχωρώ στην καταγραφή της κατάστασης τη μέρα της ”Σταύρωσης” και της ”Ανάστασης”. Έτσι και αλλιώς τις ίδιες χαρές και πανηγύρια έχουμε, τι και αν η μια μέρα σηματοδοτεί τη θλίψη για το λαό και η άλλη τη χαρά και την απελευθέρωση από τον κακό μας εαυτό. Μυθικοί προσδιορισμοί δηλαδή, και αναδιαπλάσεις του μύθου.

 

Πως θέλουμε να λεγόμαστε κοινωνία, τη στιγμή που ο Πατριάρχης ανεβαίνει στο βήμα και εκφωνεί λόγο και την ίδια στιγμή οι κάμερες να μάχονται για το καλύτερο πλάνο; Και ο λόγος που εκφωνείται τί λέει; Αναμασημένα λόγια από πέρυσι, δηλαδή για συνταύτιση του γεγονότος της σταύρωσης του Ιησού με την ανάλογη του ελληνικού λαού, και κάθε φράση να ντύνεται με επίχρυσα πέπλα ρητορικής δεινότητας, ώστε αυτό που θα μείνει στον ταπεινό θρησκευόμενο να είναι η εντύπωση,αλλά σε καμιά περίπτωση -καθώς είναι και κενή περιεχομένου- η ουσία των λόγων. Έτσι και αλλιώς,ποιον ενδιαφέρει η αλήθεια; Επομένως, λίγα πράγματα και αναμασημένα. Γιατί οι πολιτικοί του τόπου να παρίστανται με επισημότητα πίσω από τον ”άρχοντα” της Μητρόπολης και να μη χάνουν ευκαιρία να προσποιούνται τους καλούς και αγαθούς ανθρώπους, ενώ οι ίδιοι έχουν προκαλέσει τη ”σταύρωση” του λαού τους; Ασύμβατα δρώμενα, τσίρκα επίδειξης χριστιανικού status. Τέλος, ο καημένος άνθρωπος, παρ’όλα αυτά πιστός, ακούει με θρησκευτική ευλάβεια καθιερωμένες παραδοξολογίες. Ναι, έχει την ανάγκη να πιστέψει, αλλά το κάνει με τον τρόπο που πραγματικά θα επιθυμούσε αν του δινόταν η ελευθερία της πραγματικής ανεξιθρησκείας; Βέβαια,θα μου πείτε πως είναι καθιερωμένη και από το σύνταγμα η ελευθερία της επιλεγόμενης θρησκείας, αλλά το ίδιο το γεγονός, σε κοινωνικά πλαίσια, της αποστασίας από τον Χριστιανισμό σε οδηγεί ταυτόχρονα και στο σταδιακό αποκλεισμό. Ερώτημα.Είναι σωστό να υπάρχει αλληλένδετη και αδιαχώριστη σχέση της κοινωνίας με τη θρησκεία;Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει την πρώτη έννοια και τι την δεύτερη;

 

Τελικά υπάρχει σωτηρία; Είμαστε σε θέση να επαναδιαπραγματευτούμε καθιερωμένες ανωμαλίες ή θα παραμείνουμε κλειστοί στη ”μικρή μας πόλη”; Ας μιλήσει αυτός που από το πρώτο έτος της ζωής του, με τη βάφτισή του, μπαίνει σε ένα καλούπι καθοδήγησης από -ανάθεμα- χριστιανικούς(ανθρώπινους, όπως τους ονομάζουν) κώδικες και όταν μεγαλώσει και αποφασίσει πως το βιολογικό του φύλο δεν του ταιριάζει, τότε θα ορμήξουν οι ”Κέρβεροι” της ταπεινοφροσύνης να τον σπαράξουν. Ίδια απόφαση δεν είναι; Απλά στην πρώτη περίπτωση καθοδηγείσαι, ενώ στη δεύτερη εκφράζεσαι.Το δεύτερο μου φαίνεται ανθρώπινο, ενώ το πρώτο παρωχημένο.Μηδενική ανάπτυξη ελευθεριακής υπόστασης.

 

Κλείνω και διαχωρίζω ξεκάθαρα την πίστη και τη θρησκεία. Υπάρχει πίστη χωρίς θρησκεία; Και αν ,τέλος πάντων, η θρησκεία ξεκίνησε με κάποιον πιο εξαγνισμένο τρόπο, τότε σίγουρα  κατέληξε κάπου αλλού, σε μια διαστρωμάτωση της κοινωνίας με βάση τη θρησκευτική του πίστη. Στο διαχωρισμό και τη μαζοποίηση κατά ομάδες. Σε κάποια απόνερα ψευδολατρευτικής υπόστασης. Ενώ η θρησκεία αντιπροσωπεύει το οικουμενικό πρότυπο, ωστόσο καταλήγει στην αντίπερα όχθη. Και παρόλο που το πενηντάρικο, αντί λαμπάδας, έχει γίνει παθολογικό φαινόμενο, ωστόσο είμαστε σε θέση να προλάβουμε τα χειρότερα.Πίστη λοιπόν, αλλά με αλήθεια και αγάπη, και ας την ονομάζουμε και θρησκεία ή  οτιδήποτε άλλο. Αρκεί να υπάρχει αλήθεια και αγάπη.

Advertisements

3 thoughts on “ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ”

  1. Και λογοκρισια? Που ειναι τ σχολιο μου προσκυνημενε?
    Ντροπη, κατευθυνομενα Blogs παντου πια! Ποσο πιο κατω θα φτασουμε!

  2. Ξαναποσταρω λαμογια! Που εφτασε η σημερινη νεολαια?
    Αυτα παθαινει οποιος δν παρακολουθει καθημερινα xristianos.gr και 4ε.
    Παρε κι εναν εξορκισμο για να στρωσεις

    “Crux sancta sit mihi lux
    Non draco sit mihi dux
    Vade retro satana
    Nunquam suade mihi vana
    Sunt mala quae libas
    Ipse venena bibas”
    Αμην

  3. Ωραίο το χιούμορ σου, αλλά τόσος εξευτελισμός με τα χριστιανικά δρώμενα καταντά ανυπόφορος και μίζερος.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s