REVENGE SOLVES EVERYTHING

Image

Dishonored

Ο πολυβραβευμένος τίτλος της Bethesda που μάγεψε κριτικούς και φαν! Αναμφίβολα, ένας από τους καλύτερους και σπουδαιότερους τίτλους για το 2012!

 

Εκδότης: Bethesda Softworks

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 2012

Είδος: Stealth Action-Adventure

Κονσόλες: PC, PlayStation 3, Xbox 360

 

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Τοποθετημένο στην υποτιθέμενη βιομηχανική πόλη του Dunwall, η οποία μαστίζεται από πανώλη, το Dishonored ακολουθεί την ιστορία του Corvo Attano, του σωματοφύλακα της Αυτοκράτειρας των Νήσων. Η Αυτοκράτειρα δολοφονείται και ο ήρωας βρίσκεται να κατηγορείται για τη δολοφονία της, εξαιτίας μιας συνωμοσίας που σκοπό είχε να τον παγιδεύσει. Έτσι αναγκάζεται να μετατραπεί σε έναν απόκληρο δολοφόνο και να αναζητήσει τους υπαίτιους προκειμένου να εκδικηθεί και να αποκαταστήσει το όνομά του. Στην προσπάθειά του αυτή, ο Corvo θα συμμαχήσει με τους Loyalists, μια αντιστασιακή ομάδα που επιδιώκει την ανάκτηση του Dunwall, και τον Outsider, μια πανίσχυρη οντότητα που χαρίζει στον πρωταγωνιστή ξεχωριστές ιδιότητες και μαγικές δυνάμεις.

Image

 

Gameplay

Ο τίτλος παρουσιάζεται μέσα από την προοπτική πρώτου προσώπου, ενώ παράλληλα δίνει έμφαση στις stealth τακτικές και στη χρήση gadgets για την εξουδετέρωση των αντιπάλων.

Image

Ο σχεδιασμός του κόσμου μέσα στον οποίο κινείται ο ήρωας είναι τέτοιος, ώστε να προσφέρεται για εξερεύνηση. Μεταξύ των αποστολών, ο Corvo μεταβαίνει σε μια παμπ (Hound Pits pub), όπου λειτουργεί ουσιαστικά ως το μέρος για να συναντάται με τους συμμάχους του, να ανανεώνει και να λαμβάνει ενημερώσεις για τις αποστολές του ή να αποδέχεται δευτερεύουσες αποστολές, όπως, επίσης, και να μετατρέπει τα λάφυρά του σε βελτιώσεις και αναβαθμίσεις με την αγορά καινούριου εξοπλισμού και διάφορων upgrades.

Image

Το παιχνίδι διαθέτει 4 επίπεδα δυσκολίας, ενώ το health regeneration είναι διαθέσιμο μόνο στο εύκολο επίπεδο.

Το Dishonored έχει πολλά στοιχεία RPG παιχνιδιών, όπως τη δυνατότητα να αναβαθμίζεις τις ικανότητές σου, αλλά και την ευκαιρία να μπορείς να αποφασίσεις σε διάφορα ηθικά διλήμματα που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σημείο του εν λόγω τίτλου συνιστά το γεγονός ότι είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει στον παίκτη να ολοκληρώσει το παιχνίδι χωρίς να χρειαστεί να εξουδετερώσει κάποιον χαρακτήρα· αυτό το χαρακτηριστικό του παιχνιδιού σε συνδυασμό με το ότι κάθε αποστολή που αναλαμβάνει ο ήρωας επιτρέπει διαφορετικούς τρόπους εξερεύνησης και προσέγγισης, δίνουν την αίσθηση πως ο τρόπος του παιχνιδιού και οι τακτικές που θα εφαρμοστούν είναι πραγματικά επιλογή του εκάστοτε παίκτη.

Image

Οι πράξεις του ήρωα – αντιήρωα στη συγκεκριμένη περίπτωση – δε χαρακτηρίζονται ως ηθικά καλές ή κακές, αλλά υπόκεινται στο λεγόμενο «chaos system», το οποίο καταγράφει τα ποσοστά του παίκτη (πόσους θανάτους προκάλεσε, πόση βία εξάσκησε κ.ο.κ.). Αυτό μεταβάλλει τον ευρύτερο κόσμο του παιχνιδιού, καθώς επηρεάζει την ιστορία χωρίς, ωστόσο, να επιβάλλει στον παίκτη να ταχθεί αναγκαστικά με μια πλευρά (ηθικά καλός ή κακός). Έτσι, για παράδειγμα, ένας NPC (Non player character) που δεν αποδέχεται τη βία μπορεί να αρνηθεί να βοηθήσει τον ήρωα ή ακόμη και να τον προδώσει, σε περίπτωση που ο τελευταίος έχει εξασκήσει βία πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Αυτό το σύστημα προσδίδει μια συναρπαστική αίσθηση ρεαλισμού στον τίτλο, αφού κάθε απόφαση μετράει, ενώ οι λανθασμένοι χειρισμοί επιφέρουν και αυτοί με τη σειρά τους τις ανάλογες επιπτώσεις. Επιπλέον, το ίδιο το παιχνίδι αλληλεπιδρά με τις εκάστοτε μετρήσεις του chaos system· έτσι, μπορεί να εμφανιστούν διαφορές στους διαλόγους, αλλά και να παρουσιαστούν νέες σκηνές ή ακόμη και να σημειωθεί αύξηση των αρουραίων και των μολυσμένων ανθρώπων μέσα στην πόλη. Αυτό φυσικά επηρεάζει όχι μόνο την τρέχουσα αποστολή, αλλά και όλες τις αποστολές που πρόκειται να ακολουθήσουν. Εντέλει, το σύστημα του χάους καθορίζει ποιο από τα δυο πιθανά φινάλε του τίτλου θα συμβεί, πράγμα που με τη σειρά του καθορίζει ποιοι χαρακτήρες μέσα στον τίτλο θα πεθάνουν και ποιοι όχι.

Image

Η εξάσκηση βίας επιτρέπει πιο γρήγορη ολοκλήρωση των αποστολών σε σχέση με την υιοθέτηση stealth τακτικών, ωστόσο προκαλεί και πιο γρήγορη εξάντληση των πόρων (health, mana κ.α.), οι οποίοι απαιτούνται για συγκρούσεις σώμα με σώμα.

 

Ένα από τα ωραιότερα στοιχεία του gameplay και μια από τις καινοτομίες του Dishonored αποτελούν οι υπερδυνάμεις του Corvo. Στο παιχνίδι εμφανίζονται 6 active δυνάμεις, 4 passive δυνάμεις και 40 bone charms, τα οποία προσφέρουν διάφορες αναβαθμίσεις των υπερδυνάμεων, κάνοντάς τις πιο ισχυρές και πιο αποτελεσματικές.

Image

Οι υπερδυνάμεις του ήρωα περιλαμβάνουν τη Dark Vision, που επιτρέπει στον παίκτη να βλέπει μέσα από τοίχους και να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το εκάστοτε περιβάλλον και τους πιθανούς αντιπάλους· το Blink, το οποίο στην ουσία είναι μια τεχνική τηλεμεταφοράς (μικρής ωστόσο εμβέλειας)· το Possession, που δίνει την ικανότητα στον παίκτη να εισέρχεται σε άλλους χαρακτήρες και να τους καταλαμβάνει· το Devouring Swarm, που καλεί φονικούς αρουραίους στο πλευρό του Corvo· το Bend Time, μια ικανότητα που παγώνει το χρόνο· το Wind Blast, που εκτοξεύει μια ριπή ανέμου κατατροπώνοντας τους αντιπάλους· το Shadow Kill, που μετατρέπει τους εξουδετερωμένους αντιπάλους σε στάχτη (χωρίς έτσι να γίνουν αντιληπτοί από άλλους φρουρούς – μην ξεχνάτε, μιλάμε για stealth τίτλο). Για την επίκληση των μαγικών δυνάμεων απαιτείται mana, το οποίο με τη σειρά του αναπληρώνεται με τη χρήση ανάλογων φίλτρων.

Image

Το οπλοστάσιο του πρωταγωνιστή περιλαμβάνει ακόμη τόξο (βαλλίστρα χειρός), χειροβομβίδες, ξίφος και πιστόλια. Για την αναβάθμιση του οπλοστασίου και των gadgets είναι απαραίτητη η συλλογή coins (νομισμάτων).

Image

Χάρη στο AI (Artificial Intelligence) σύστημα του παιχνιδιού, οι φρουροί έχουν διάφορα στάδια στα οποία βρίσκονται σε επιφυλακή. Αντιδρούν ιδιαίτερα στον ήχο, όποτε ο ήρωας θα πρέπει να κινείται και να δρα όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα ή ακόμα μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ίδιος τον ήχο ως αντιπερισπασμό προκειμένου να ξεγελάσει τους φρουρούς.

 

Επί της ουσίας…

… μια σπουδαία επιλογή για τους λάτρεις των first person shooter, αλλά και για όσους αναζητούν κάποιο ‘ψαγμένο’ τίτλο και δεν έχουν δοκιμάσει το εν λόγω παιχνίδι. Ο σουρεαλιστικά διαμορφωμένος κόσμος του Dishonored σε συνδυασμό με την υπόθεση του τίτλου – που κατορθώνει να σε συναρπάσει όχι μόνο με την πλοκή, αλλά, κυρίως, με το γεγονός πως εσύ ο ίδιος με τις αποφάσεις σου διαμορφώνεις την τελική έκβαση της ιστορίας – και τον καινοτόμο τρόπο παιχνιδιού μέσα από τις δυνάμεις του ήρωα και το «σύστημα του χάους», συνθέτουν ένα εξαιρετικά καλοστημένο και ολοκληρωμένο παιχνίδι. Ακόμη, η επιλογή του voice cast για την απόδοση των φωνών των χαρακτήρων είναι εξαιρετική, ενώ ο σχεδιασμός του ευρύτερου περιβάλλοντος, το AI System των NPC και γενικότερα η ατμόσφαιρα και η αισθητική του συγκεκριμένου τίτλου καταφέρνουν επιτυχώς να σε εγκλιματίσουν και να σε κάνουν να λατρέψεις το Dishonored. Συστήνεται ανεπιφύλακτα!

Image

 

Gameplay Trailer

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s